"" THE ROAD NOT TAKEN: May 2013

Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, 24 May 2013

An Open Letter To The Home Minister

MAY 24 — Dear Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi,

I write to you as someone who has followed your political ascension from Umno Youth chief to your current position as minister of home affairs.

As a young university student, I watched with pride when you took on the then Umno president and Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad on the issue of cronyism and nepotism at the 1998 Umno General Assembly. At the time it was unthinkable for someone so low in the ladder in politics to take on the all-powerful Dr Mahathir.

Over the years I have noticed that you have mellowed in speaking out on issues that someone like me (young urban middle class) would hold dear and value. Young individuals like me yearn for a level playing field as we lack the connections and cables that the connected and family members of politicians and businessmen have access to.

Sunday, 19 May 2013

It's not a big deal

Rasa sangat menyampah tapi nak jugak cakap, "Saya bekerja BUKAN kerana tuala, BUKAN kerana pen dan BUKAN kerana sijil. FULL STOP.

 

STOP making excuses. STOP giving UNNECESSARY explanations!

 

#Tlg jgn 'berbolok'! Saya tidak kisah dengan nilai hadiah tapi saya lebih kisahkan nilai moral dan sikap.

 

Friday, 17 May 2013

Hitam Putih

Bila sesekali pakai hitam putih, rasa cantik jugak. Err Cinta, apa kata kalau tema raya tahun ni hitam putih? Baju raya merah yang dah tempah tu simpan raya lain kali lah ekkk.

 

Kenapa sebelum ni tak ada pun baju hitam putih macam gambar sebelah? Agaknya mungkin saya tidak sukakan warna hitam. Ya lah, dahlah cuaca panas pakai pulak baju hitam. Fuh! Panas tak terkata babe!

 

Warna Hitam bagi saya seakan melambangkan kedukaan, misteri dan mengundang negative connotation. Oh tidak! Saya bukan begitu orangnya. Ada jugak sedih tapi bukanlah 24 jam sedih huhu.

Thursday, 16 May 2013

Selamat Hari Guru

GURU dianugerahkan nur di wajahnya,

kelembutan di hatinya

Ketegasan pada didikannya

Perawat kepada yang terluka

Penghibur kepada segala kepedihan

Penderma kasih sayang yang tak bertepi

Pendengar yang setia

Perindu yang tiada kesudahannya

Pemberi yang tak pernah minta balasan

dan pendoa yang tak pernah putus harapan...

Begitulah hebatnya insan bergelar "GURU"..... Terima kasih cikgu.

 

Selamat Hari Guru untuk semua insan yang bergelar guru. 'GURU MALAYSIA 1ASPIRASI 1AGENDA'!